Lær at håndtere konflikter – hvad enten det er ansigt til ansigt, på mail eller gennem telefonen. Du får en grundlæggende forståelse for, hvad der ligger til grund for konflikter og uoverensstemmelser. Du får indsigt i, hvordan en konflikt kan udvikle sig og hvordan den aftrappes. Du får viden om, hvordan du kan påvirke situationen bl.a. ved at bruge dit sprog og kropssprog, og du får redskaber til at vende konflikter fra destruktive oplevelser til konstruktive muligheder. Vi bruger dine og de øvrige kursisters oplevelser fra dagligdagen til at få en dialog omkring de udfordringer, I hver især møder. Herefter finder vi de redskaber, der er velegnede til at takle de konkrete situationer.
Vi har udvidet vores kursustilbud til et 2-dages forløb for at give mere tid til refleksion undervejs, praktiske øvelser samt sparring på egne konkrete konflikter.
Undervisningen veksler mellem teori, dialog og øvelser.
Kurset udbydes som et åbent kursus, men kan også bestilles som skræddersyet forløb til jeres egen organisation.