Ikke mindst, hvis man som relativ ny sagsbehandler eller projektleder skal i dialog med en borger eller virksomhed, der er helt uenig i kommunens planer og afgørelser.
Kurset startes med et inspirerende oplæg fra Silkeborg Kommunes kommunikationschef, Hans Mogensen om kommunikation med markante borgere. Oplægget tager afsæt i hans anmelderroste bog med titlen: "Markante borgere. Viden og værktøjer til færre frustrationer" og handler om hvad vi gør ved manglende tillid, eskalerende konflikter, vrede borgere og frustrerede offentligt ansatte. Derefter arbejder vi på kurset med at give dig indsigt i egen adfærd og kommunikationsstil gennem introduktion til typepsykologi og profilværktøjet "Jungiansk Typeindeks".
Kurset giver dig øget forståelse for samspillet mellem mennesker og konkrete værktøjer til at kommunikere klart og tydeligt med. Det giver dig en bevidsthed om dine egne præferencer og dermed større mulighed for aktivt at vælge at gøre noget andet – når det du plejer at gøre, ikke synes at virke.
Vi anbefaler kurset til alle nye sagsbehandlere og også til erfarne som oplever borgerdialog som udfordrende.